Individuální vzdělávací plány (IVP) pro všech 9. ročníků

Pokyny k vyplnění: Jelikož jste vy rodiče těmi zodpovědnými, kteří mají své děti na IV, je na vás i vypracování Individuálního vzdělávacího plánu, který je nutný aktualizovat pro každým nový školní rok. Nemusíte se bát, udělala jsem pro vás návrhy a jen na vás, zda je využijete a jak s nimi naložíte. Můžete si samozřejmě udělat podle internetu své vlastní.

Prosím tedy všechny rodiče, kterým ŠPZ doporučila IVP, aby si pročetli IVP, které jsou sestaveny pro jednotlivé ročníky. Vyberte si svůj ročník a klidně doplňte, co cítíte, že je schůdné a vhodné pro vaše dítě. Jakmile budete spokojeni, poprosím o zaslání na školní email skolaraj@emal.cz. Škola je v tomto případně konzultačním/poradním orgánem, tedy se spolu jistě domluvíme, než ho vytisknu, založím pro ČŠI. 

U každého klasického názvu předmětu je v závorce NÁŠ název předmětu, který je v našem školním vzdělávacím programu. 

Prosím vybrané IVP si stáhněte do nového listu, mně poté zasíláte už jen samotný IVP, bez té mé omáčky nahoře.

Ve všech ročnících 2. stupně nejsou uvedeny předměty: tělesná výchova, výtvarná výchova, pracovní výchova a hudební výchova a výchovy ke zdraví a občanství, protože není povinné je uvádět, ale kdo chce, může je zapracovat. Nejsou povinné ani u 1. stupně, ale uvedla jsem je. 

Pozor! Veškeré cíle jsou očekávanými výstupy, kdy první období je 1. – 3. ročník, druhé je 4. – 5. ročník a třetí období 6. – 9. ročník.

 Například: Číst nemusí v 1. třídě, ale ve třetí už ano, apod.

Na konci IVP je jsou ještě vloženy všechny očekávané výstupy podle výše uvedených tříd

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro první ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:  
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.

    Učitel: Mgr. Alena Baníková

    Cíle plánu:

    1. Rozvoj základních dovedností v oblastech čtení, psaní a matematiky.
    2. Podpora rozvoje jemné a hrubé motoriky.
    3. Upevnění zdravého a aktivního životního stylu.
    4. Podpora sociálního a emocionálního rozvoje.

    1. Český jazyk (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Dle možností se naučit rozpoznávat a psát všechny písmena abecedy (očekávaný výstup až do 3. třídy).
      • Porozumět základním slovům a jednoduchým větám.
      • Rozvíjet slovní zásobu a schopnost samostatně vyprávět krátké příběhy.
    • Metody a materiály (doporučené nikoliv povinné):
      • Čítanka pro 1. ročník: Každodenní čtení a vyprávění pohádek.
      • Pracovní sešity: Cvičení pro psaní písmen a slov.
      • Interaktivní hry: Aplikace pro rozpoznávání písmen a slov.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku ve čtení a psaní.

    2. Matematika (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Zvládnutí počítání do 20.
      • Pochopení základních matematických operací (sčítání a odčítání).
      • Rozpoznání geometrických tvarů.
    • Metody a materiály (doporučené nikoliv povinné):
      • Pracovní listy: Denní cvičení z matematiky.
      • Stavebnice: Praktická cvičení s kostkami pro pochopení základních matematických pojmů.
      • Hry: Matematické aplikace pro podporu zábavného učení.
    • Hodnocení:
      • Každodenní kontrola pracovních listů.
      • Týdenní hodnocení pokroku formou her a kvízů.

    3. Prvouka (JÁMY)

    • Cíle:
      • Seznámit se se základními přírodními jevy a jejich pozorováním.
      • Rozvíjet povědomí o rodině a komunitě.
    • Metody a materiály:
      • Procházky v přírodě: Pozorování a popisování přírody.
      • Rodinné projekty: Vytváření rodinného stromu.
      • Knihy: Obrázkové knihy o zvířatech a rostlinách.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení znalostí prostřednictvím diskuzí a miniprojektů.

    4. Tělesná výchova

    • Cíle:
      • Rozvoj hrubé motoriky a koordinace pohybů.
      • Podpora zdravého životního stylu.
    • Metody a materiály:
      • Denní cvičení: Cvičení na koordinaci a rovnováhu.
      • Sportovní aktivity: Jízda na kole, běhání, hry na hřišti.
    • Hodnocení:
      • Pozorování pokroků ve fyzických dovednostech a vytrvalosti.
      • Měsíční hodnocení zaměřené na zlepšení koordinace.

    5. Výtvarná a pracovní výchova, hudební výchova ( ŠVP Hra s krásou)

    • Cíle:
      • Podpora kreativity a jemné motoriky.
      • Naučit se vyjadřovat emoce prostřednictvím umění.
    • Metody a Materiály:
      • Výtvarné potřeby: Malování, kreslení, práce s hlínou.
      • Hudební nástroje: Jednoduché nástroje pro rozvoj rytmu a melodií.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení kreativity a snahy.
      • Závěrečná výstava prací žáka.

    Závěrečná Ustanovení

    • Aktualizace: IVP bude pravidelně revidován a aktualizován podle pokroků a potřeb žáka.
    • Spolupráce: Rodiče budou úzce spolupracovat se školou při vyhodnocování pokroku a úpravách IVP.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro druhý ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel: Mgr. Alena Baníková

    Cíle Plánu:

    1. Posílit základní dovednosti v čtení, psaní a matematice.
    2. Rozvoj kritického myšlení a kreativních schopností.
    3. Podpora zdravého životního stylu a sociálního rozvoje.

    1. Český jazyk a literatura (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Plynulé čtení jednoduchých textů s porozuměním.
      • Rozpoznání a používání základních gramatických pravidel.
      • Rozvoj slovní zásoby a psaní jednoduchých vět a krátkých příběhů.
    • Metody a Materiály:
      • Čítanka pro 2. ročník: Denní čtení pohádek a příběhů.
      • Pracovní sešity: Cvičení zaměřená na gramatiku a slovní zásobu.
      • Psaní deníku: Každodenní psaní krátkých textů na zadaná témata.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku v čtení a psaní.
      • Měsíční ústní prezentace přečtených knih nebo příběhů.

    2. Matematika (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Zvládnutí sčítání a odčítání do 100.
      • Seznámení s násobením a dělením malých čísel.
      • Pochopení základních geometrických tvarů a měření.
    • Metody a Materiály:
      • Pracovní listy: Denní matematická cvičení.
      • Stavebnice: Praktické cvičení s kostkami pro pochopení prostorové orientace.
      • Hry: Matematické hry a aplikace na rozvoj aritmetických dovedností.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení pracovních listů.
      • Týdenní kvízy a hry zaměřené na zhodnocení pokroku.

    3. Prvouka (JÁMY)

    • Cíle:
      • Porozumění základním pojmům ekosystémů a životního prostředí.
      • Rozvoj pozorovacích a výzkumných schopností.
      • Uvědomění si důležitosti ochrany přírody.
    • Metody a Materiály:
      • Projekty: Malé projekty na téma zvířata a rostliny.
      • Procházky v přírodě: Pozorování a zaznamenávání přírodních jevů.
      • Knihy: Četba obrázkových knih o přírodě.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení projektů a pozorování.
      • Diskuze o pozorovaných přírodních jevech.

    4. Hudební, výtvarná výchova s pracovní výchova (v našem Hra s krásou)

    • Cíle:
      • Rozvoj estetického cítění a kreativity.
      • Učení se základním hudebním rytmům a melodiím.
      • Seznámení s různými výtvarnými technikami.
    • Metody a Materiály:
      • Nástroje: Jednoduché hudební nástroje (např. tamburína, flétna).
      • Výtvarné potřeby: Malování, kreslení, práce s hlínou.
      • Projekt: Vytváření tematických uměleckých projektů.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení uměleckých děl.
      • Účast na domácích hudebních a výtvarných prezentacích.

    5. Tělesná výchova

    • Cíle:
      • Podpora fyzického zdraví a kondice.
      • Rozvoj motorických dovedností a koordinace.
      • Učení se pravidlům týmových her.
    • Metody a Materiály:
      • Cvičení: Denní cvičení zaměřená na flexibilitu a sílu.
      • Aktivity: Jízda na kole, plavání, hry na hřišti.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku ve fyzické kondici.
      • Závěrečné hodnocení na základě zlepšení ve fyzických aktivitách.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro třetí ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel: Mgr. Alena Baníková

    Cíle plánu:

    1. Posílení základních dovedností v matematice, českém jazyce a přírodních vědách.
    2. Rozvoj kritického myšlení, tvořivosti a samostatnosti.
    3. Podpora sociálního a emočního rozvoje.

    1. Český jazyk a literatura (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Čtení s porozuměním a rozpoznání hlavních myšlenek v textu.
      • Používání základních gramatických pravidel ve větách.
      • Rozvoj slovní zásoby a schopnost psát složitější věty a krátké příběhy.
    • Metody a Materiály:
      • Čítanka pro 3. ročník: Denní čtení pohádek a příběhů.
      • Pracovní sešity: Cvičení na gramatiku a rozvoj slovní zásoby.
      • Psaní deníku: Týdenní psaní na různá témata pro rozvoj vyjadřování.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku v čtení a psaní.
      • Měsíční ústní prezentace a shrnutí přečtených textů.

    2. Matematika (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Zvládnutí základních operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení) do 1000.
      • Rozpoznání a práce se zlomky a jednoduchými rovnicemi.
      • Pochopení základních geometrických tvarů a měření.
    • Metody a Materiály:
      • Pracovní listy: Denní matematická cvičení a úkoly.
      • Stavebnice: Prostorová orientace a práce s geometrickými tvary.
      • Hry a aplikace: Matematické hry pro posílení aritmetických dovedností.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení pracovních listů a úloh.
      • Týdenní kvízy pro sledování pokroku.

    3. Prvouka (JÁMY)

    • Cíle:
      • Porozumění základním pojmům přírodních věd a ekosystémů.
      • Rozvoj pozorovacích a výzkumných schopností.
      • Uvědomění si důležitosti ochrany přírody a životního prostředí.
    • Metody a Materiály:
      • Projekty: Tvorba projektů na téma rostlin a zvířat.
      • Procházky v přírodě: Pozorování a zaznamenávání přírodních jevů.
      • Knihy a dokumenty: Četba a sledování vzdělávacích pořadů o přírodě.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení projektů a pozorování.
      • Diskuze a prezentace na téma přírodních jevů.

    4. Hudební a výtvarná výchova, pracovní výchova (Hra s krásou)

    • Cíle:
      • Rozvoj estetického cítění a kreativity.
      • Učení se základním hudebním rytmům a melodiím.
      • Seznámení s různými výtvarnými technikami a materiály.
    • Metody a Materiály:
      • Nástroje: Hra na jednoduché hudební nástroje (např. flétna, kytara).
      • Výtvarné potřeby: Malování, kreslení, práce s hlínou a dalšími materiály.
      • Projekt: Vytváření uměleckých projektů inspirovaných aktuálním učivem.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení uměleckých děl.
      • Účast na domácích hudebních a výtvarných prezentacích.

    5. Tělesná výchova

    • Cíle:
      • Podpora fyzického zdraví a kondice.
      • Rozvoj motorických dovedností a koordinace.
      • Učení se pravidlům a strategii týmových her.
    • Metody a Materiály:
      • Cvičení: Denní cvičení zaměřená na flexibilitu, sílu a vytrvalost.
      • Aktivity: Jízda na kole, plavání, hry na hřišti a další sporty.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku ve fyzické kondici.
      • Závěrečné hodnocení na základě zlepšení ve fyzických aktivitách.

    6.Cizí jazyk (Jazykové hraní)

    . Cíle:

    • Rozvoj základních komunikačních dovedností v cizím jazyce (poslech, mluvení, čtení, psaní).
    • Zvládnutí základní slovní zásoby a gramatiky.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a reagovat na jednoduché otázky a pokyny.
    • Podpora zájmu o cizí jazyk a kulturu prostřednictvím her, písní a aktivit.

    Témata:

    ·  Počasí a roční období: Základní slovní zásoba k počasí a ročním obdobím.

    ·  Jídlo a nápoje: Slovní zásoba k jídlu, pití a stolování.

    ·  Zdraví a tělo: Názvy částí těla a jednoduché fráze týkající se zdraví.

    ·  Jednoduché příběhy: Čtení a porozumění jednoduchým příběhům.

    Metody a materiály:

    • Učebnice a Pracovní Sešity: Učebnice cizího jazyka vhodné pro 1. stupeň, pracovní sešity s cvičeními.
    • Online Nástroje: Interaktivní aplikace, online hry a videa (např. Duolingo, ABCmouse).
    • Multimédia: Písničky, pohádky, krátké videa v cizím jazyce.
    • Hry a Aktivity: Jazykové hry, kvízy, role-play aktivity.

     Úkoly:

    • Poslech a Reakce: Poslech jednoduchých textů a reagování na ně.
    • Psaní a Čtení: Psaní krátkých vět, čtení jednoduchých příběhů.
    • Konverzace: Krátké dialogy a konverzace v cizím jazyce.
    • Praktické Aktivity: Použití jazyka v každodenních situacích, projekty a prezentace.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro čtvrtý ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel: Mgr. Alena Baníková

    Cíle plánu:

    1. Posílení schopností v matematice, českém jazyce a přírodních vědách.
    2. Podpora kritického myšlení, samostatnosti a spolupráce.
    3. Rozvoj sociálních a emočních dovedností.

    1. Český jazyk a literatura (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Rozšíření schopnosti číst a analyzovat složitější texty.
      • Použití gramatických pravidel v písemném a ústním projevu.
      • Schopnost psát strukturované texty a slohové útvary.
    • Metody a Materiály:
      • Čítanka pro 4. ročník: Denní čtení literárních ukázek a pohádek.
      • Pracovní sešity: Gramatická cvičení a rozvoj slovní zásoby.
      • Psaní příběhů: Každodenní psaní na různá témata.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku v čtení a psaní.
      • Měsíční ústní prezentace literárních děl.

    2. Matematika (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Zvládnutí operací s většími čísly, včetně násobení a dělení.
      • Pochopení zlomků, desetinných čísel a základních geometrických konceptů.
      • Aplikace matematických dovedností na řešení praktických problémů.
    • Metody a Materiály:
      • Pracovní listy: Každodenní matematické úlohy.
      • Praktická cvičení: Použití matematiky v reálných situacích (např. nákupy).
      • Matematické hry: Hry pro rozvoj aritmetických dovedností.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení pracovních listů a projektů.
      • Týdenní kvízy a testy pro sledování pokroku.

    3. Přírodověda (JÁMY)

    • Cíle:
      • Porozumění základním přírodním procesům a ekosystémům.
      • Rozvoj dovedností pozorování a experimentování.
      • Podpora zájmu o vědu a technologie.
    • Metody a Materiály:
      • Projekty: Tvorba projektů na téma rostlin a zvířat.
      • Experimenty: Jednoduché vědecké pokusy doma.
      • Knihy a dokumenty: Četba a sledování vzdělávacích pořadů.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení projektů a experimentů.
      • Diskuze a prezentace na téma vědeckých objevů.

    4. Hudební a výtvarná výchova, pracovní výchova (Hra s krásou)

    • Cíle:
      • Rozvoj hudebního sluchu a rytmu.
      • Učení se a rozvíjení různých výtvarných technik.
      • Podpora kreativity a estetického cítění.
    • Metody a Materiály:
      • Nástroje: Hra na jednoduché hudební nástroje.
      • Výtvarné potřeby: Malování, kreslení, práce s hlínou.
      • Projekt: Vytváření tematických uměleckých projektů.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení uměleckých děl a hudebních výkonů.
      • Účast na domácích uměleckých a hudebních prezentacích.

    5. Tělesná výchova

    • Cíle:
      • Podpora fyzické aktivity a zdravého životního stylu.
      • Rozvoj motorických dovedností a fyzické kondice.
      • Učení se pravidlům a strategiím různých sportů.
    • Metody a Materiály:
      • Cvičení: Každodenní cvičení a sportovní aktivity.
      • Sportovní hry: Účast na různých sportovních aktivitách.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku ve fyzických aktivitách.
      • Závěrečné hodnocení na základě zlepšení ve sportovních dovednostech.
    • Kontrola: Škola provádí pravidelné kontroly plnění IVP a poskytuje doporučení pro další rozvoj.

    6.Informační technologie

    Cíle:

    • Zlepšení dovedností v práci s textovými editory a tabulkami.
    • Rozvoj schopností v prezentování informací pomocí prezentačních nástrojů.
    • Rozšíření znalostí o digitální bezpečnosti a ochraně soukromí.

    Metody a Materiály:

    • Pokročilejší textové editory a tabulkové procesory: Práce s formátováním, grafy.
    • Prezentační nástroje: Tvorba a prezentace projektů (např. PowerPoint).
    • Digitální bezpečnost: Základy bezpečného používání internetu.

    Hodnocení:

    • Hodnocení kvality textů, tabulek a prezentací.
    • Testy a úkoly zaměřené na digitální bezpečnost.

    7.Cizí jazyk (Jazykové hraní)

    . Cíle:

    • Rozvoj základních komunikačních dovedností v cizím jazyce (poslech, mluvení, čtení, psaní).
    • Zvládnutí základní slovní zásoby a gramatiky.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a reagovat na jednoduché otázky a pokyny.
    • Podpora zájmu o cizí jazyk a kulturu prostřednictvím her, písní a aktivit.

    Témata:

    ·  Cestování a doprava: Slovní zásoba týkající se dopravy, měst a cestování.

    ·  Nákupy: Využití slovní zásoby pro nákupy, popisování předmětů.

    ·  Hobby a zájmy: Rozšíření slovní zásoby o různé zájmy a koníčky.

    ·  Základní gramatika: Osobní zájmena, přítomný čas.

    Metody a materiály:

    • Učebnice a Pracovní Sešity: Učebnice cizího jazyka vhodné pro 1. stupeň, pracovní sešity s cvičeními.
    • Online Nástroje: Interaktivní aplikace, online hry a videa (např. Duolingo, ABCmouse).
    • Multimédia: Písničky, pohádky, krátké videa v cizím jazyce.
    • Hry a Aktivity: Jazykové hry, kvízy, role-play aktivity.

     Úkoly:

    • Poslech a Reakce: Poslech jednoduchých textů a reagování na ně.
    • Psaní a Čtení: Psaní krátkých vět, čtení jednoduchých příběhů.
    • Konverzace: Krátké dialogy a konverzace v cizím jazyce.
    • Praktické Aktivity: Použití jazyka v každodenních situacích, projekty a prezentace.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro pátý ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel: Mgr. Alena Baníková

    Cíle plánu:

    1. Posílení dovedností v klíčových předmětech, jako je matematika, český jazyk a přírodověda.
    2. Rozvoj samostatného učení a zodpovědnosti.
    3. Podpora sociálního a emočního rozvoje a zájmu o různorodé oblasti.

    1. Český jazyk a literatura (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Zlepšení čtenářských dovedností a schopnosti analyzovat složitější texty.
      • Použití správných gramatických pravidel v ústním a písemném projevu.
      • Schopnost psát strukturované slohové práce na různá témata.
    • Metody a Materiály:
      • Čítanka pro 5. ročník: Denní čtení literárních ukázek a článků.
      • Pracovní sešity: Gramatická cvičení a rozvoj slovní zásoby.
      • Tvůrčí psaní: Psaní příběhů, básní a úvah na různá témata.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení čtenářských a písemných dovedností.
      • Ústní prezentace a diskuse o přečtených textech.

    2. Matematika (Triviální hraní)

    • Cíle:
      • Zvládnutí pokročilejších aritmetických operací, včetně práce s desetinnými čísly a zlomky.
      • Pochopení základních geometrických konceptů a měření.
      • Řešení problémů s použitím matematických dovedností.
    • Metody a Materiály:
      • Pracovní listy: Denní matematická cvičení a úlohy.
      • Interaktivní nástroje: Použití matematických her a aplikací.
      • Praktická cvičení: Aplikace matematiky v každodenních situacích (např. plánování nákupů).
    • Hodnocení:
      • Pravidelné testy a kvízy na sledování pokroku.
      • Projekty a prezentace matematických konceptů.

    3. Přírodověda (JÁMY)

    • Cíle:
      • Pochopení základních vědeckých konceptů a přírodních procesů.
      • Rozvoj výzkumných a pozorovacích dovedností.
      • Podpora zájmu o přírodní vědy a technologie.
    • Metody a Materiály:
      • Projekty: Výzkumné projekty na téma ekosystémů a vědeckých objevů.
      • Experimenty: Domácí pokusy a vědecké aktivity.
      • Vzdělávací materiály: Knihy a dokumenty o přírodních vědách.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení projektů a experimentů.
      • Účast v diskuzích a prezentacích na vědecká témata.

    4. Hudební a výtvarná výchova, pracovní výchova (Hra s krásou)

    • Cíle:
      • Rozvoj estetického cítění a kreativních dovedností.
      • Schopnost interpretovat a tvořit hudební a výtvarná díla.
      • Seznámení s různými uměleckými technikami a styly.
    • Metody a Materiály:
      • Nástroje: Hra na hudební nástroje a zpěv.
      • Výtvarné potřeby: Kreslení, malování a tvorba koláží.
      • Projekty: Tvorba tematických uměleckých projektů.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení uměleckých projektů a hudebních výkonů.
      • Účast na domácích uměleckých prezentacích.

    5. Tělesná výchova

    • Cíle:
      • Podpora zdravého životního stylu a fyzické aktivity.
      • Rozvoj motorických dovedností a fyzické kondice.
      • Učení se týmovým sportům a pravidlům fair play.
    • Metody a Materiály:
      • Cvičení: Každodenní cvičení a pohybové aktivity.
      • Sportovní hry: Účast v různých sportovních hrách a aktivitách.
    • Hodnocení:
      • Průběžné sledování pokroku ve fyzických aktivitách.
      • Závěrečné hodnocení na základě zlepšení a účasti ve sportovních aktivitách.

    6.Informační technologie

    Cíle:

    • Schopnost efektivně používat různé software pro vytváření dokumentů, tabulek a prezentací.
    • Rozvoj dovedností v základním programování a algoritmickém myšlení.
    • Dovednosti v online komunikaci a spolupráci.

    Metody a Materiály:

    • Integrované software: Pokročilá práce s textovými editory, tabulkovými procesory a prezentačními nástroji.
    • Programování: Úvod do algoritmů a základních programovacích konceptů.
    • Online nástroje: Použití online platforem pro spolupráci a komunikaci.

    Hodnocení:

    • Hodnocení komplexních projektů a úkolů.
    • Testy na programovací dovednosti a používání různých software.

    7.Cizí jazyk (Jazykové hraní)

    . Cíle:

    • Rozvoj základních komunikačních dovedností v cizím jazyce (poslech, mluvení, čtení, psaní).
    • Zvládnutí základní slovní zásoby a gramatiky.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a reagovat na jednoduché otázky a pokyny.
    • Podpora zájmu o cizí jazyk a kulturu prostřednictvím her, písní a aktivit.

    Témata:

    • Životní prostředí: Slovní zásoba o přírodě, ochrana životního prostředí.
    • Svátky a tradice: Slovní zásoba a fráze týkající se svátků a kulturních tradic.
    • Popis osob a míst: Rozšíření slovní zásoby pro popis osob, míst a situací.
    • Rozvoj čtení a psaní: Jednoduché příběhy, psaní krátkých textů.

     Metody a materiály:

    • Učebnice a Pracovní Sešity: Učebnice cizího jazyka vhodné pro 1. stupeň, pracovní sešity s cvičeními.
    • Online Nástroje: Interaktivní aplikace, online hry a videa (např. Duolingo, ABCmouse).
    • Multimédia: Písničky, pohádky, krátké videa v cizím jazyce.
    • Hry a Aktivity: Jazykové hry, kvízy, role-play aktivity.

     Úkoly:

    • Poslech a Reakce: Poslech jednoduchých textů a reagování na ně.
    • Psaní a Čtení: Psaní krátkých vět, čtení jednoduchých příběhů.
    • Konverzace: Krátké dialogy a konverzace v cizím jazyce.
    • Praktické Aktivity: Použití jazyka v každodenních situacích, projekty a prezentace.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro šestý ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel:

    Cíle plánu:

    1. Prohloubení znalostí a dovedností v klíčových předmětech, zejména matematice, českém jazyce a přírodních vědách.
    2. Podpora samostatného myšlení a rozvoj kritických dovedností.
    3. Posílení sociálních a emočních kompetencí.

    1. Český jazyk a literatura (Jazykové hraní)

    • Cíle:
      • Rozvoj schopnosti analyzovat složitější literární texty a používat je k vyjadřování myšlenek.
      • Zvládnutí gramatických pravidel a jejich aplikace v písemném projevu.
      • Schopnost tvořit různorodé slohové útvary s důrazem na originalitu a strukturu.
    • Metody a Materiály:
      • Čítanka pro 6. ročník: Četba a analýza povídek a ukázek z klasické literatury.
      • Gramatická cvičení: Pravidelná cvičení na upevnění jazykových pravidel.
      • Tvůrčí psaní: Psání esejí a literárních úvah na zadaná témata.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení čtenářských dovedností a písemných prací.
      • Diskuse a ústní prezentace na téma přečtených textů.

    2. Matematika (Přírodní vědy)

    • Cíle:
      • Zvládnutí algebraických základů a řešení rovnic.
      • Rozvoj dovedností v geometrii, včetně měření a konstruování.
      • Aplikace matematických konceptů v reálných situacích.
    • Metody a Materiály:
      • Pracovní listy: Denní řešení matematických úloh a cvičení.
      • Interaktivní nástroje: Použití digitálních aplikací pro zlepšení matematických dovedností.
      • Praktická cvičení: Aplikace matematiky při plánování domácích projektů.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné testy a kvízy k monitorování pokroku.
      • Prezentace projektů a praktických úloh.

    3. Přírodopis (Přírodní vědy)

    • Cíle:
      • Porozumění základním biologickým principům a ekosystémům.
      • Rozvoj výzkumných a pozorovacích dovedností.
      • Podpora zájmu o environmentální problémy a jejich řešení.
    • Metody a Materiály:
      • Projekty: Výzkum a prezentace na téma přírodních ekosystémů.
      • Experimenty: Domácí biologické pokusy a pozorování.
      • Vzdělávací materiály: Četba odborné literatury a sledování dokumentárních filmů.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení projektů a experimentů.
      • Diskuse a prezentace výsledků výzkumu.

    4. Zeměpis (JÁMY)

    • Cíle:
      • Porozumění základním geografickým konceptům a dovednostem práce s mapou.
      • Schopnost analyzovat globální problémy a jejich dopady.
      • Rozvoj kritického myšlení a dovedností při zpracování geografických dat.
    • Metody a Materiály:
      • Práce s mapou: Denní cvičení v orientaci a tvorbě map.
      • Geografické projekty: Analýza aktuálních globálních problémů.
      • Digitální zdroje: Použití online nástrojů a aplikací pro rozšíření geografických znalostí.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné hodnocení prací s mapami a projektů.
      • Diskuse a prezentace na téma globálních problémů.

    5. Fyzika (Přírodní vědy)

    • Cíle:
      • Porozumění základním fyzikálním principům, jako je síla, pohyb a energie.
      • Rozvoj experimentálních dovedností a schopnosti analyzovat fyzikální jevy.
      • Schopnost aplikovat fyzikální znalosti v praktických situacích.
    • Metody a Materiály:
      • Pracovní listy: Řešení základních úloh a problémů z fyziky.
      • Experimenty: Domácí pokusy s měřením a pozorováním fyzikálních jevů.
      • Vzdělávací materiály: Četba a sledování vzdělávacích videí zaměřených na fyzikální koncepty.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení porozumění fyzikálním konceptům.
      • Prezentace výsledků experimentů a diskuse nad fyzikálními jevy.

    6. Dějepis (JÁMY)

    • Cíle:
      • Získání základního přehledu o klíčových událostech a epochách dějin.
      • Schopnost analyzovat historické události a chápat jejich vliv na současnost.
      • Rozvoj schopnosti kriticky zhodnotit různé historické zdroje a názory.
    • Metody a Materiály:
      • Četba: Učebnice dějepisu a historická literatura pro děti.
      • Diskuse: Diskutování historických témat a jejich aktuálnost.
      • Projekty: Vytváření prezentací a projektů na historická témata.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení porozumění historickým konceptům.
      • Účast a příspěvky v diskusích.

    7.Informační technologie 

    Cíle plánu

    1. Pokročilé Používání Software:
      • Schopnost používat pokročilé funkce textových editorů, tabulkových procesorů a prezentačních nástrojů.
      • Vytváření a úprava dokumentů, tabulek a prezentací.
    2. Základy Programování:
      • Seznámení se základními principy algoritmického myšlení.
      • Použití vizuálních programovacích nástrojů k tvorbě jednoduchých projektů.
    3. Digitální Bezpečnost:
      • Porozumění základům digitální bezpečnosti a ochraně soukromí.
      • Schopnost identifikovat a vyhnout se online hrozbám.
    4. Praktické Projekty:
      • Tvorba projektů využívajících znalosti IT k řešení reálných problémů.
      • Rozvoj schopností v oblasti digitální kreativity a organizace.

    Metody a Materiály

    1. Textové Editory a Tabulkové Procesory:
      • Materiály: Microsoft Word, Google Docs, Microsoft Excel, Google Sheets.
      • Úkoly: Tvorba a úprava textových dokumentů, práce s tabulkami a grafy, použití vzorců a filtrů.
    2. Prezentační Nástroje:
      • Materiály: Microsoft PowerPoint, Google Slides.
      • Úkoly: Tvorba prezentací s využitím textu, obrázků a grafiky, prezentace projektů.
    3. Programování:
      • Materiály: Scratch, Code.org.
      • Úkoly: Tvorba jednoduchých her a animací pomocí vizuálního programování, seznámení se základními programovacími koncepty.
    4. Digitální Bezpečnost:
      • Materiály: Online kurzy a materiály o digitální bezpečnosti (např. „Bezpečně na internetu“).
      • Úkoly: Účast na cvičeních zaměřených na ochranu soukromí a bezpečné používání internetu.
    5. Praktické Projekty:
      • Materiály: Online nástroje pro kreativní práci (např. Canva, Google Drawings).
      • Úkoly: Vytváření projektů jako jsou plakáty, brožury nebo digitální příběhy, aplikace IT dovedností k praktickým problémům.

    8. Cizí jazyk – Anglický jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj pokročilých komunikačních dovedností v anglickém jazyce.
    • Zvládnutí gramatiky na úrovni střední školy.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a tvořit složitější texty.
    • Zlepšení ústního projevu a poslechových dovedností.

    Témata:

    • Gramatika: Základy časů (přítomný, minulý, budoucí), tvorba vět.
    • Slovní zásoba: Tematické okruhy (škola, rodina, město).
    • Čtení a Psaní: Jednoduché texty, psaní krátkých dopisů.
    • Poslech: Porozumění jednoduchým rozhovorům a příběhům.

    Metody a materiály:

    • Učebnice: Anglický jazyk pro 6.–9. ročník.
    • Online Nástroje: Interaktivní cvičení, jazykové aplikace (např. Duolingo, Babbel).
    • Multimédia: Písně, filmy, podcasty.
    • Praktické Aktivity: Role-play, debaty, prezentace.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro sedmý ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel:

    Cíle plánu:

    1. Prohloubení znalostí a dovedností v klíčových předmětech.
    2. Podpora rozvoje kritického myšlení a samostatného učení.
    3. Posílení praktických dovedností a zájmů v oblastech jako jsou přírodní vědy, humanitní obory, umění a sport.

    1. Český jazyk a literatura (Jazykové hraní)

    • Cíle:
      • Rozvoj analytických a kritických dovedností při čtení různých literárních žánrů.
      • Zlepšení gramatických a stylistických dovedností v písemném projevu.
      • Schopnost interpretovat a diskutovat o literárních tématech.
    • Metody a Materiály:
      • Čítanka pro 7. ročník: Četba a analýza románů, povídek a esejí.
      • Gramatická cvičení: Upevnění gramatických pravidel prostřednictvím pracovních listů.
      • Literární projekty: Psání recenzí, esejí a referátů na přečtená díla.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení čtenářských dovedností a písemných prací.
      • Ústní prezentace a diskuse o literárních textech.

    2. Matematika (Přírodní vědy)

    • Cíle:
      • Zvládnutí základních algebraických operací a geometrických konceptů.
      • Aplikace matematických znalostí na reálné problémy a situace.
      • Rozvoj dovedností v řešení komplexních úloh.
    • Metody a Materiály:
      • Pracovní listy a učebnice: Řešení matematických úloh a cvičení.
      • Interaktivní nástroje: Použití online platforem pro procvičování matematiky.
      • Projektové úkoly: Využití matematiky v praktických projektech, jako je plánování rozpočtu.
    • Hodnocení:
      • Pravidelné testy, kvízy a projektové úkoly.
      • Vyhodnocení výsledků a diskuse o přístupech k řešení úloh.

    3. Přírodopis (Přírodní vědy)

    • Cíle:
      • Porozumění základním biologickým, chemickým a fyzikálním procesům.
      • Rozvoj laboratorních a výzkumných dovedností.
      • Podpora zájmu o vědecké otázky a experimentování.
    • Metody a Materiály:
      • Laboratorní experimenty: Praktické pokusy a laboratorní práce.
      • Vzdělávací materiály: Četba učebnic a vědeckých článků, sledování dokumentárních filmů.
      • Projektové práce: Vytváření projektů na základě vědeckého výzkumu.
    • Hodnocení:
      • Hodnocení projektů, experimentů a laboratorních prací.
      • Diskuse o výsledcích a závěrech vědeckých studií.

    4. Dějepis (JÁMY)

    • Cíle:
      • Porozumění klíčovým historickým událostem a jejich dopadům na současnost.
      • Rozvoj schopnosti analyzovat historické prameny a interpretovat historické události.
      • Získání přehledu o hlavních historických obdobích.
    • Metody a Materiály:
      • Čítanka a učebnice: Studium historických období a událostí.
      • Historické projekty: Vytváření prezentací a referátů na historická témata.
      • Diskuse: Rozhovory o historických událostech a jejich vlivu na současnost.
    • Hodnocení:
      • Průběžné hodnocení projektů a referátů.
      • Ústní a písemné prezentace historických témat.

    5. Zeměpis (JÁMY)

    • Cíle:
      • Získání přehledu o geografických charakteristikách a procesech.
      • Schopnost pracovat s mapami a geografickými daty.
      • Analýza vlivů geografických faktorů na lidskou činnost.
    • Metody a Materiály:
      • Mapy a atlasy: Práce s geografickými materiály.
      • Geografické projekty: Vytváření map a analýza geografických dat.
      • Vzdělávací videa: Sledování dokumentů o geografických tématech.
    • Hodnocení:
      • Hodnocení geografických projektů a prací s mapami.
      • Diskuse o geografických tématech a problémech.

    6. Fyzika (Přírodní vědy)

    • Cíle:
      • Porozumění základním fyzikálním principům, jako je pohyb, síla a energie.
      • Rozvoj schopnosti aplikovat fyzikální zákony na reálné situace.
      • Vedení laboratorních experimentů a pozorování fyzikálních jevů.
    • Metody a Materiály:
      • Laboratorní experimenty: Praktické pokusy a měření.
      • Učebnice a pracovní listy: Studium fyzikálních zákonů a principů.
      • Vzdělávací videa: Sledování videí vysvětlujících fyzikální jevy.
    • Hodnocení:
      • Hodnocení laboratorních prací a experimentů.
      • Testy a kvízy na fyzikální principy.

    7.Informační technologie

    Cíle Plánu

    1. Pokročilé Používání Software:
      • Schopnost používat pokročilé funkce textových editorů, tabulkových procesorů a prezentačních nástrojů.
      • Vytváření a úprava dokumentů, tabulek a prezentací.
    2. Základy Programování:
      • Seznámení se základními principy algoritmického myšlení.
      • Použití vizuálních programovacích nástrojů k tvorbě jednoduchých projektů.
    3. Digitální Bezpečnost:
      • Porozumění základům digitální bezpečnosti a ochraně soukromí.
      • Schopnost identifikovat a vyhnout se online hrozbám.
    4. Praktické Projekty:
      • Tvorba projektů využívajících znalosti IT k řešení reálných problémů.
      • Rozvoj schopností v oblasti digitální kreativity a organizace.

    Metody a Materiály

    1. Textové Editory a Tabulkové Procesory:
      • Materiály: Microsoft Word, Google Docs, Microsoft Excel, Google Sheets.
      • Úkoly: Tvorba a úprava textových dokumentů, práce s tabulkami a grafy, použití vzorců a filtrů.
    2. Prezentační Nástroje:
      • Materiály: Microsoft PowerPoint, Google Slides.
      • Úkoly: Tvorba prezentací s využitím textu, obrázků a grafiky, prezentace projektů.
    3. Programování:
      • Materiály: Scratch, Code.org.
      • Úkoly: Tvorba jednoduchých her a animací pomocí vizuálního programování, seznámení se základními programovacími koncepty.
    4. Digitální Bezpečnost:
      • Materiály: Online kurzy a materiály o digitální bezpečnosti (např. „Bezpečně na internetu“).
      • Úkoly: Účast na cvičeních zaměřených na ochranu soukromí a bezpečné používání internetu.
    5. Praktické Projekty:
      • Materiály: Online nástroje pro kreativní práci (např. Canva, Google Drawings).
      • Úkoly: Vytváření projektů jako jsou plakáty, brožury nebo digitální příběhy, aplikace IT dovedností k praktickým problémům.

    8. Cizí jazyk – Anglický jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj pokročilých komunikačních dovedností v anglickém jazyce.
    • Zvládnutí gramatiky na úrovni střední školy.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a tvořit složitější texty.
    • Zlepšení ústního projevu a poslechových dovedností.

    Témata:

    ·  Gramatika: Rozšíření časů (předpřítomný, minulý průběhový), podmínkové věty.

    ·  Slovní zásoba: Tematické okruhy (zdraví, jídlo, volný čas).

    ·  Čtení a Psaní: Čtení a psaní složitějších textů, e-mailů.

    ·  Poslech: Poslech a porozumění podcastům a videím.

    Metody a materiály:

    • Učebnice: Anglický jazyk pro 6.–9. ročník.
    • Online Nástroje: Interaktivní cvičení, jazykové aplikace (např. Duolingo, Babbel).
    • Multimédia: Písně, filmy, podcasty.
    • Praktické Aktivity: Role-play, debaty, prezentace.

    9. Další cizí jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj základních až pokročilých komunikačních dovedností v dalším cizím jazyce.
    • Zvládnutí gramatiky a slovní zásoby na odpovídající úrovni.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a tvořit texty v druhém cizím jazyce.
    • Zlepšení ústního projevu a poslechových dovedností v novém jazyce.

    Témata:

    • Gramatika: Rozšíření časů, základní podmínkové věty.
    • Slovní zásoba: Tematické okruhy (zdraví, jídlo, volný čas).
    • Čtení a Psaní: Složitější texty, psaní krátkých zpráv.
    • Poslech: Poslech a porozumění jednoduchým videím.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Učebnice pro daný cizí jazyk na 2. stupni.
    • Online Nástroje: Jazykové aplikace, interaktivní cvičení.
    • Multimédia: Písně, filmy, podcasty.
    • Praktické Aktivity: Role-play, projekty, prezentace.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro osmý ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel:

    1. Český jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Zlepšení dovedností v písemném a ústním projevu.
    • Analýza a tvorba textů, rozšíření slovní zásoby.
    • Gramatika a stylistika, včetně slohových útvarů.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Český jazyk pro 8. ročník.
    • Pracovní sešity: Cvičení na gramatiku, pravopis a sloh.
    • Online nástroje: Interaktivní cvičení a testy.

    Hodnocení:

    • Průběžné hodnocení písemných prací a ústních prezentací.
    • Testy a úkoly zaměřené na gramatiku a stylistiku.

    2. Matematika (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Zvládnutí algebry, geometrie a základních matematických operací.
    • Rozvoj schopnosti řešit komplexní matematické úlohy.
    • Aplikace matematiky v reálných situacích.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Matematika pro 8. ročník.
    • Online nástroje: Matematické hry a cvičení.
    • Pracovní sešity: Úlohy a příklady pro procvičování.

    Hodnocení:

    • Hodnocení testů, úloh a projektů.
    • Průběžné hodnocení porozumění a aplikace matematických konceptů.

    3. Anglický jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj dovedností v čtení, psaní, poslechu a mluvení v angličtině.
    • Zvládnutí gramatiky, slovní zásoby a komunikačních schopností.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Anglický jazyk pro 8. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní kurzy a cvičení.
    • Pracovní sešity: Úkoly a cvičení zaměřené na gramatiku a slovní zásobu.

    Hodnocení:

    • Hodnocení písemných prací, ústních prezentací a poslechových cvičení.
    • Testy a úkoly zaměřené na gramatiku a slovní zásobu.

    4. Přírodopis (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Znalost základních biologických, ekologických a zeměpisných konceptů.
    • Porozumění ekosystémům, živým organismům a jejich interakcím.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Přírodopis pro 8. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní simulace a videa.
    • Experimenty: Praktické pokusy a pozorování.

    Hodnocení:

    • Hodnocení projektů, experimentů a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění biologickým a ekologickým konceptům.

    5. Dějepis (JÁMY)

    Cíle:

    • Znalost historických událostí, období a jejich vliv na současnost.
    • Rozvoj schopnosti analyzovat a interpretovat historické události.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Dějepis pro 8. ročník.
    • Online nástroje: Historická videa, dokumenty.
    • Pracovní sešity: Úkoly a projekty zaměřené na historická období.

    Hodnocení:

    • Hodnocení projektů, esejí a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění historickým konceptům.

    6. Zeměpis (JÁMY)

    Cíle:

    • Porozumění geografickým faktům, mapám a globálním problémům.
    • Znalost přírodních a kulturních charakteristik různých oblastí světa.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Zeměpis pro 8. ročník.
    • Online nástroje: Mapy, geografické databáze.
    • Pracovní sešity: Úkoly a projekty zaměřené na geografii.

    Hodnocení:

    • Hodnocení projektů, mapových úkolů a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění geografickým faktům a konceptům.

    7. Chemie (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Porozumění základním chemickým pojmům a reakcím.
    • Znalost chemických vlastností látek a jejich použití v praxi.
    • Rozvoj laboratorních dovedností a bezpečnosti při práci s chemikáliemi.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Chemie pro 8. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní simulace a videa.
    • Experimenty: Praktické pokusy a laboratorní práce.

    Hodnocení:

    • Hodnocení laboratorních prací, projektů a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění chemickým konceptům a reakcím.

    8. Informační technologie

    Cíle:

    • Rozvoj dovedností v pokročilém používání software (textové editory, tabulkové procesory, prezentační nástroje).
    • Základy programování a algoritmického myšlení.
    • Porozumění digitální bezpečnosti a ochraně soukromí.

    Metody a Materiály:

    • Textové Editory a Tabulkové Procesory: Microsoft Word, Google Docs, Microsoft Excel, Google Sheets.
    • Prezentační Nástroje: Microsoft PowerPoint, Google Slides.
    • Programování: Python (základy), Scratch.
    • Digitální Bezpečnost: Online kurzy o bezpečnosti a ochraně soukromí.

    Úkoly:

    • Textové dokumenty: Tvorba a úprava komplexních textových dokumentů.
    • Tabulky: Práce s pokročilými funkcemi v tabulkách, tvorba grafů.
    • Prezentace: Vytváření a prezentace projektů.
    • Programování: Tvorba jednoduchých her a programů.
    • Digitální Bezpečnost: Účast na cvičeních o online bezpečnosti.

    Hodnocení:

    • Hodnocení textových dokumentů, tabulek, prezentací a programů.
    • Testy a úkoly zaměřené na digitální bezpečnost.

    ___________________________________________________________________________

    9.Fyzika (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Získání základních znalostí o fyzikálních jevech a zákonech.
    • Rozvoj schopnosti aplikovat fyzikální principy v praktických situacích.
    • Provádění jednoduchých fyzikálních experimentů a měření.

    Témata:

    1. Mechanika:
      • Základní pojmy (síla, pohyb, práce, energie).
      • Newtonovy zákony pohybu.
      • Zákony zachování energie a hybnosti.
    2. Termodynamika:
      • Základní pojmy (teplota, teplo, práce).
      • Zákon zachování energie.
      • Změny stavů a fázové přechody.
    3. Elektřina a magnetismus:
      • Elektrické pole a elektrický proud.
      • Ohmův zákon.
      • Magnetické pole a elektromagnetické jevy.
    4. Optika:
      • Základní vlastnosti světla (odraz, lom).
      • Optické přístroje (mikroskop, dalekohled).
    5. Vlnění a akustika:
      • Základní vlastnosti vln (frekvence, amplituda).
      • Zvukové vlny a jejich vlastnosti.

    Metody a materiály:

    • Učebnice: Fyzika pro 8. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní simulace, videa a cvičení.
    • Experimenty: Praktické pokusy a měření v domácím prostředí (např. s využitím domácích laboratorních sad).

    Úkoly:

    • Teoretické úkoly: Vypracování úloh a testů k jednotlivým tématům.
    • Praktické úkoly: Provádění experimentů a měření s následným vyhodnocením výsledků.
    • Projekty: Tvorba projektů zaměřených na aplikaci fyzikálních principů v reálném světě.

    Hodnocení:

    • Testy a úkoly: Pravidelné testování teoretických znalostí a dovedností.
    • Experimenty: Hodnocení správnosti provedení experimentů a analýzy výsledků.
    • Projekty: Hodnocení kreativity a aplikace fyzikálních principů v projektech.

    10. Cizí jazyk – Anglický jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj pokročilých komunikačních dovedností v anglickém jazyce.
    • Zvládnutí gramatiky na úrovni střední školy.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a tvořit složitější texty.
    • Zlepšení ústního projevu a poslechových dovedností.

    Témata:

    ·  Gramatika: Pokročilé gramatické struktury (pasivní hlas, modální slova).

    ·  Slovní zásoba: Tematické okruhy (cestování, technologie, kultura).

    ·  Čtení a Psaní: Analýza článků, psaní esejí.

    ·  Poslech: Poslech a analýza delších a složitějších textů.

    Metody a materiály:

    • Učebnice: Anglický jazyk pro 6.–9. ročník.
    • Online Nástroje: Interaktivní cvičení, jazykové aplikace (např. Duolingo, Babbel).
    • Multimédia: Písně, filmy, podcasty.
    • Praktické Aktivity: Role-play, debaty, prezentace.

    11. Další cizí jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj základních až pokročilých komunikačních dovedností v dalším cizím jazyce.
    • Zvládnutí gramatiky a slovní zásoby na odpovídající úrovni.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a tvořit texty v druhém cizím jazyce.
    • Zlepšení ústního projevu a poslechových dovedností v novém jazyce.

    Témata:

    • Gramatika: Pokročilejší gramatické struktury, pasivní hlas.
    • Slovní zásoba: Tematické okruhy (cestování, technologie).
    • Čtení a Psaní: Čtení článků, psaní delších textů.
    • Poslech: Poslech složitějších textů, analýza obsahu.

    Metody a materiály:

    • Učebnice: Učebnice pro daný cizí jazyk na 2. stupni.
    • Online Nástroje: Jazykové aplikace, interaktivní cvičení.
    • Multimédia: Písně, filmy, podcasty.
    • Praktické Aktivity: Role-play, projekty, prezentace.

    Hodnocení:

    • Hodnocení písemných prací, ústních prezentací, poslechových cvičení.
    • Testy a úkoly na gramatiku, slovní zásobu a komunikační dovednosti.

    Individuální Vzdělávací Plán (IVP) – pro devátý ročník

    Školní rok: 2024/2025
    Žák:
    Datum narození:
    Rodiče/Zákonní zástupci:
    Škola: Svobodná lesní mateřská škola a základní škola Ráj, z.s.
    Učitel:

    Český jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle

    • Rozvoj dovedností v písemném a ústním projevu.
    • Analýza literárních děl, tvorba vlastních textů.
    • Zlepšení gramatických a stylistických dovedností.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Český jazyk pro 9. ročník.
    • Pracovní sešity: Cvičení na gramatiku, pravopis, literární analýzu.
    • Online nástroje: Interaktivní cvičení a literární analýzy.

    Hodnocení:

    • Hodnocení písemných prací, literárních analýz a ústních prezentací.
    • Testy a úkoly zaměřené na gramatiku, stylistiku a literaturu.

    2. Matematika (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Zvládnutí algebry, geometrie a základních matematických operací.
    • Rozvoj schopnosti řešit složitější matematické úlohy a problémy.
    • Aplikace matematiky v reálných situacích.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Matematika pro 9. ročník.
    • Online nástroje: Matematické simulace a interaktivní cvičení.
    • Pracovní sešity: Úlohy a příklady pro procvičování.

    Hodnocení:

    • Hodnocení testů, úloh a projektů.
    • Průběžné hodnocení porozumění a aplikace matematických konceptů.

    3. Anglický jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj dovedností v čtení, psaní, poslechu a mluvení v angličtině.
    • Zvládnutí gramatiky, slovní zásoby a komunikačních schopností na pokročilé úrovni.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Anglický jazyk pro 9. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní kurzy a cvičení.
    • Pracovní sešity: Úkoly a cvičení zaměřené na gramatiku a slovní zásobu.

    Hodnocení:

    • Hodnocení písemných prací, ústních prezentací a poslechových cvičení.
    • Testy a úkoly zaměřené na gramatiku a slovní zásobu.

    4. Přírodopis (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Získání znalostí o biologických, ekologických a zeměpisných procesech a jevech.
    • Rozvoj schopnosti analyzovat biologické a ekologické problémy.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Přírodopis pro 9. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní simulace, videa a dokumenty.
    • Experimenty: Praktické pokusy a pozorování.

    Hodnocení:

    • Hodnocení projektů, experimentů a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění biologickým a ekologickým konceptům.

    5. Dějepis (JÁMY)

    Cíle:

    • Znalost historických událostí a jejich dopadů na současnost.
    • Rozvoj schopnosti analyzovat historické události a jejich kontext.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Dějepis pro 9. ročník.
    • Online nástroje: Historická videa, dokumenty a interaktivní materiály.
    • Pracovní sešity: Úkoly a projekty zaměřené na historická období.

    Hodnocení:

    • Hodnocení projektů, esejí a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění historickým konceptům a událostem.

    6. Zeměpis (JÁMY)

    Cíle:

    • Porozumění geografickým faktům, mapám a globálním problémům.
    • Znalost přírodních a kulturních charakteristik různých oblastí světa.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Zeměpis pro 9. ročník.
    • Online nástroje: Mapy, geografické databáze a interaktivní materiály.
    • Pracovní sešity: Úkoly a projekty zaměřené na geografii.

    Hodnocení:

    • Hodnocení projektů, mapových úkolů a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění geografickým faktům a konceptům.

    7. Chemie (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Získání znalostí o chemických reakcích, vlastnostech látek a chemických procesech.
    • Rozvoj laboratorních dovedností a bezpečnosti při práci s chemikáliemi.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Chemie pro 9. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní simulace a videa.
    • Experimenty: Praktické pokusy a laboratorní práce.

    Hodnocení:

    • Hodnocení laboratorních prací, projektů a testů.
    • Průběžné hodnocení porozumění chemickým konceptům a reakcím.

    8. Fyzika (Přírodní vědy)

    Cíle:

    • Získání základních a pokročilých znalostí o fyzikálních jevech a zákonech.
    • Rozvoj schopnosti aplikovat fyzikální principy v různých situacích a experimentálních podmínkách.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Fyzika pro 9. ročník.
    • Online nástroje: Interaktivní simulace a videa.
    • Experimenty: Praktické pokusy a měření v domácím prostředí.

    Úkoly:

    • Teoretické úkoly: Vypracování úloh a testů k jednotlivým tématům.
    • Praktické úkoly: Provádění experimentů a měření s následným vyhodnocením výsledků.
    • Projekty: Tvorba projektů zaměřených na aplikaci fyzikálních principů v reálném světě.

    Hodnocení:

    • Hodnocení testů, úloh a projektů.
    • Hodnocení správnosti a detailnosti experimentů a jejich analýzy.

    9. Informační technologie

    Cíle:

    • Rozvoj dovedností v pokročilém používání software (textové editory, tabulkové procesory, prezentační nástroje).
    • Základy programování a algoritmického myšlení.
    • Porozumění digitální bezpečnosti a ochraně soukromí.

    Metody a Materiály:

    • Textové Editory a Tabulkové Procesory: Microsoft Word, Google Docs, Microsoft Excel, Google Sheets.
    • Prezentační Nástroje: Microsoft PowerPoint, Google Slides.
    • Programování: Python (pokročilé), HTML/CSS.
    • Digitální Bezpečnost: Online kurzy o bezpečnosti a ochraně soukromí.

    Úkoly:

    • Textové dokumenty: Tvorba a úprava komplexních textových dokumentů.
    • Tabulky: Práce s pokročilými funkcemi v tabulkách, tvorba grafů.
    • Prezentace: Vytváření a prezentace projektů.
    • Programování: Tvorba složitějších projektů a webových stránek.
    • Digitální Bezpečnost: Účast na cvičeních o online bezpečnosti.

    Hodnocení:

    • Hodnocení textových dokumentů, tabulek, prezentací a programů.
    • Testy a úkoly zaměřené na digitální bezpečnost.

    10. Cizí jazyk – Anglický jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj pokročilých komunikačních dovedností v anglickém jazyce.
    • Zvládnutí gramatiky na úrovni střední školy.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a tvořit složitější texty.
    • Zlepšení ústního projevu a poslechových dovedností.

    Témata:

    ·  Gramatika: Komplexní struktury (pokročilá kondicionální slovesa, modální slova).

    ·  Slovní zásoba: Rozšíření slovní zásoby o odbornější témata (politika, ekologie).

    ·  Čtení a Psaní: Tvorba složitějších textů (práce, projekty).

    ·  Poslech: Analýza autentických textů (novinové články, rozhovory).

    Metody a materiály:

    • Učebnice: Anglický jazyk pro 6.–9. ročník.
    • Online Nástroje: Interaktivní cvičení, jazykové aplikace (např. Duolingo, Babbel).
    • Multimédia: Písně, filmy, podcasty.
    • Praktické Aktivity: Role-play, debaty, prezentace.

    11. Další cizí jazyk (Jazykové hraní)

    Cíle:

    • Rozvoj základních až pokročilých komunikačních dovedností v dalším cizím jazyce.
    • Zvládnutí gramatiky a slovní zásoby na odpovídající úrovni.
    • Rozvoj schopnosti porozumět a tvořit texty v druhém cizím jazyce.
    • Zlepšení ústního projevu a poslechových dovedností v novém jazyce.

     Témata:

    • Gramatika: Komplexní struktury, modální slovesa.
    • Slovní zásoba: Rozšíření slovní zásoby na odbornější témata.
    • Čtení a Psaní: Tvorba složitějších textů, esejí.
    • Poslech: Analýza autentických textů, rozhovory.

    Metody a Materiály:

    • Učebnice: Učebnice pro daný cizí jazyk na 2. stupni.
    • Online Nástroje: Jazykové aplikace, interaktivní cvičení.
    • Multimédia: Písně, filmy, podcasty.
    • Praktické Aktivity: Role-play, projekty, prezentace.

    Hodnocení:

    • Hodnocení písemných prací, ústních prezentací, poslechových cvičení.
    • Testy a úkoly na gramatiku, slovní zásobu a komunikační dovednosti.

    OČEKÁVANÉ VÝSTUPY

    1. První stupeň (1. až 5. ročník)

    1. období (1. až 3. ročník):

    • Český jazyk a literatura:
      • Rozpoznání a psaní písmen abecedy.
      • Porozumění jednoduchým textům a pohádkám.
      • Základní komunikační dovednosti a schopnost vyprávět příběh.
    • Matematika:
      • Počítání do 1000.
      • Základní aritmetické operace (sčítání a odčítání, násobení, dělení).
      • Rozpoznání základních geometrických tvarů a těles.
    • Prvouka:
      • Základní znalosti o přírodě, rodině a okolním světě.
      • Pozorování a popis přírodních jevů.

    2. období (4. až 5. ročník):

    • Český jazyk a literatura:
      • Čtení a porozumění složitějším textům.
      • Základní gramatické a stylistické znalosti.
      • Rozvoj písemného projevu.
    • Matematika:
      • Počítání do 1 000 000.
      • Základní operace včetně násobení a dělení.
      • Pochopení zlomků a jednotek délky, hmotnosti a objemu.
    • Přírodověda a vlastivěda:
      • Rozšíření znalostí o přírodě a společnosti.
      • Základy ekologie a ochrany přírody.

    2. Druhý stupeň (6. až 9. ročník)

    3. období (6. až 9. ročník):

    • Český jazyk a literatura:
      • Analýza a interpretace textů.
      • Rozvoj argumentačních dovedností a kritického myšlení.
      • Psaní složitějších textů, jako jsou eseje a úvahy.
    • Matematika:
      • Pokročilé aritmetické a algebraické operace.
      • Práce s rovnicemi a funkcemi.
      • Základy geometrie a trigonometrie.
    • Přírodovědné předměty (fyzika, chemie, biologie):
      • Porozumění základním principům přírodních věd.
      • Provádění jednoduchých experimentů a analýza výsledků.
      • Základní biologické, chemické a fyzikální jevy.
    • Společenské vědy (dějepis, zeměpis):
      • Znalost důležitých historických událostí a geografických faktů.
      • Pochopení globálních problémů a kulturní rozmanitosti.
    • Cizí jazyky:
      • Rozvoj základní komunikační kompetence v anglickém nebo jiném cizím jazyce.
      • Schopnost číst a rozumět jednoduchým textům v cizím jazyce.

    Cíle a kompetence

    Každá etapa je zaměřena na rozvoj klíčových kompetencí, jako jsou kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní kompetence, pracovní a sociální kompetence a digitální kompetence. Očekávané výstupy v každém období jsou navrženy tak, aby podpořily celkový rozvoj žáka, jeho schopnost učit se, přemýšlet kriticky a efektivně komunikovat.

    Je důležité si uvědomit, že RVP umožňuje školám určitou flexibilitu, takže konkrétní očekávané výstupy mohou být upraveny podle specifických potřeb školy a žáků. V rámci domácího vzdělávání je vhodné řídit se těmito obecnými rámcovými výstupy a přizpůsobit je individuálním potřebám žáka.